Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday 25 September 2015

Jom Berubah Sama2

Khas untuk muslimah2 sebayaku (chewahh)

Ramai yang rasa chat dengan lelaki, ambil tahu birthdate lah, favourite tu lah, ape lah, stalk tu stalk ni perkara biasa. perkara kecil.

Tapi ramai yang tidak sedar
Dari kecil lah menjadi besar
Dari sikit lah jadi banyak
Dari tiada apa apa tulah yang menjadi apa apa

Saya x kata, saya perfect 10. Takde salah, takde dosa. Saya bukan nabi, I'm just a normal girl with flaws. Jomlah sama2 berubah. Ustazah halaqah saya selalu kata, Islam x suruh kita betulkan diri dulu, dh perfect seperfect perfectnya baru ajak orang lain. Tapi Islam suruh kita berubah DAN ajak orang lain bersama.

 Kalau kita dah terbiasa chat dengan lelaki, jangan paksa diri berubah mendadak. Sebab ia TAKKAN berhasil. Abi selalu pesan, kalau nk berubah, biar slow tapi ISTIQAMAH. Tu yang penting.

Memang kita rasa seronok waktu chat dengan lelaki, kita rasa indah, kita rasa bahagia, kita rasa dilayan, disayangi (uwekk), happy. Tapi TAK. TIDAK.  Ingatlah, semua tu DOSA.

"Tapi dia yang message saya dulu!"
Dahtu yang hang pi layan dia pasai apa?? Bawak kau ke gigi neraka je!
"Tapi dia bagi salam"
Jawab dale hati jah..
"Tapi dia tanya pasal homework"
Mace loh dyo tu x dok saing hok jate !! 
Setakat kita yang still lower form, or still in primary school
Tak perlu lah, ye.

Okay nnti bila dh form 3,4,5 maybe pergaulan lelaki dan perempuan tu perlu.
TAPI UNTUK PERKARA MUSTAHAK SAHAJA

Kalau setakat:
"Assalamualaikum"
"Awak dah makan"
"Buat ape tu?"
"Tak tidur lagi ke?"

TAKYAH LA WEI

And kita pun tak perlulah reply:
"Serabut aku"
"belum la kau ni menyibuk je"
And ape2 lagi nonsense tu.      

Stop la
Tak perlu pun 

Sebab yang lelaki akan rasa dilayan. Alah hiraukan diorang tu saja nak acah2 nak main. Ingat orang lelaki nak kahwin ke dengan perempuan yang layan lelaki??

KECUALI KALAU MUSTAHAK

Pesanan ni untuk diri saya juga
Sekali lagi saya nak kata saya bknnya perfect, kadang2 tergelincir juga.

I'm just a normal girl with flaws

Jom sama2 berubah :)

For a better and brighter future
For Islam.



3 comments:

  1. Janganlah awak x bercakap dgn saya ye...saya tahu saya lelaki...hukhukhuk

    ReplyDelete
  2. Rajin2 menulis ye. Rindu nak baca. :)

    ReplyDelete
  3. Rajin2 menulis ye. Rindu nak baca. :)

    ReplyDelete